Pages

Thursday, September 29, 2011

Cinta aku pada si dia..




Cinta aku pada si dia
mencalar kotor pada pahalaku
Bertambah erat pula
Pegangan si dosa-dosa..

Cinta aku pada si dia
Membuatkan jiwaku resah
Buat aku terus-terusan gelisah
Melihat pasangan lain
Melayari bahtera durjana
Yang kononnya indah
Walhal aku tahu
Halal dan haramnya
Sungguh aku tahu
Azab dan siksanya..

Bukankah cinta aku pada si dia
Harus membawaku dekat
ke kota pujaanku..syurga

Bukankah cinta aku pada si dia
Harus menjauhkan aku sejauh-jauhnya
Dari neraka yang pedih azabnya...




"Kuatkan aku tuhan, untuk menenggelamkan kapal cinta manusia, 
tetapku.. pinta ia karam..
jika belayar ia dilautan dosa..
Tolonglah aku tuhan, untuk mengisi bejana cintaku untukMu, agar aku tidak akan pernah dahagakan cinta dari dia yang tidak halal bagiku..
Teguhkan hatiku tuhan, agar aku tidak mudah dijajah cinta yang dusta, yang kelak menjadi hijab di antara kita.."

::anonymous::

1 orang yang dikasihi Allah..:

Anonymous said...

Bukankah cinta aku pada si dia
Harus membawaku dekat
ke kota pujaanku..syurga

Bukankah cinta aku pada si dia
Harus menjauhkan aku sejauh-jauhnya
Dari neraka yang pedih azabnya...

:)

Post a Comment