Pages

Sunday, June 05, 2011

teruslah berbaik sangka padaNya..:')

bismillah..


apa lagi yang mampu saya katakan
melainkan sentiasa bermuhasabah diri bahawa takdir tuhan itu adalah yang terbaik buat hamba-hambaNya
itu pasti! walaupun pada sesuatu yang tidak kita sukai..


passport sudah siap, berita pemergiaan pun sudah diberitahu sesama sahabat
tapi, apakan daya saya..
saya hanya mampu merancang, Allah juga yang menentukannya..


saya tak mampu berpura-pura..
hati saya bukan berada di sana ketika ini
di saat merasakan bahawa pemergiaan ke sana pasti menjanjikan seribu satu kenangan dan pengajaran
saya tak mampu menipu hati sendiri..
keadaan tidak mendesak saya untuk berada di sana, lalu saya memilih untuk kekal di sini..




maaf dari diri yang lemah ini
buat mereka yang mungkin kecewa kerana saya mensia-siakan peluang ke sana
tapi percayalah, ia bukanlah sekadar cerita yang diada-adakan
hakikatnya, diri ini dan Allah lebih tahu..




Moga esok masih ada..


Allahu Allah..
hanya berbekalkan beberapa helai pakaian dan Al-Quran
saya berdoa agar perjalanan saya esok hari dipermudahkan
dan besar harapan saya..
agar pertemuan saya dengan sahabat yang seorang ini mampu mengembalikan kekuatan diri


mengutip kembali semangat yang hampir padam
menghentak kembali diri saya yang terasa seakan hampir mati..



kadang kita mampu berpura-pura ketawa
sedangkan kita sebenarnya menangis di dalam hati..


doakan saya ya..

6 orang yang dikasihi Allah..:

Anonymous said...

insyaAllah . . . sentiasa ingat+patuh+berdoa padaNya insyaAllah Dia akan mempermudahkan segala urusan . . . bersyukurlah kerana masih ada rasa 'lemah' . . kerana itu membuatkan diri kita terasa ingin terus membaiki diri . . dan terus berusaha membangunkan dan memperteguh iman . . .

segalanya adalah tarbiyyah dr Allah :)

semoga terus3 bersemangat . . . :)

insyaALLAH

::afni natasya:: said...

insyaAllah..harapnya begitulah.
moga diri ini tak mudah lupa..

maceh banyak3..^^

Anonymous said...

owh ye lupe. . InsyaALLAH. . . Akan sentiasa3 mendoakan yg terbaek . . . :)

::afni natasya:: said...

jzkk..
moga doa itu kembali pada anda juga..:)))

Nazihah@Jiha said...

Teruskan berjuang! insyaAllah dimana ada kemahuan disitu ada Allah (Jalan yang terang :)

akan didoakan yg terbaik :)

::afni natasya:: said...

jazakillah khair ukhti..:)

moga doa itu juga kembali kpd nti dgn sesuatu yg lebih baik,i'Allah..^^

Post a Comment