Pages

Friday, September 23, 2011

Kalau Nakkan Syurga..

bismillah..






assalamualaikum,apa khabar iman ya?
moga hati-hati kita masih berada pada jalan yang diredhaiNya dan kita masih menjadi di antara orang yang berlumba-lumba untuk mendapat tempat di pandangan Allah..


Alhamdulillah..
minggu ni banyak sangat buat sharing dengan kakak-kakak, adik-adik, sahabat-sahabat yang kadangkala menyebabkan saya rasa macam di tampar-tampar bila perkataan yang diucapkan tu terkena pada diri sendiri. Allahu Allah..masih banyak lagi karat-karat jahiliyah dalam diri yang pastinya memerlukan saya untuk lebih kuat dan bersungguh-sungguh meninggalkan karat-karat tu.
sampai bila nak biarkan karat-karat tu berada dalam diri kan?


bila saya sharing something dengan mereka
saya selalu berpesan kepada diri sendiri supaya biarlah setiap kata-kata lebih dekat dengan si empunya diri. 
kadangkala kan, kita bercakap apa-apa sahaja bukanlah bermakna kita lebih tahu atau lebih pandai perkara itu, tetapi sebenarnya lebih untuk kita mengingatkan diri kita sendiri.betul tak??
lagipun, Allah benci kan kalau kita cakap sesuatu yang kita tak buat..


walaupun, kadangkala kita rasa kita sukaa sangat nak buat sesuatu, sedangkan kita tahu yang Allah tak suka kita buat perkara tu, dan akhirnya kita pun tewas dengan segala macam godaan dunia. tapi sampai bila ya kita mahu memenangkan nafsu yang selalu je nak menyeret kita berada hampir dengan api neraka? 


masih belum terlewat untuk kita berubah kan, selagi masih bernafas ni selagi itulah Allah masih memberikan kita peluang seluas langit dan bumi untuk memohon keampunanNya. 






Dan pastinya kita perlu mengorbankan sesuatu untuk itu, hatta benda yang paling kita sayang sekalipun, tapi bila itu yang Allah minta kita korbankan untuk redha Dia, pastinya kita perlu berkorban!
sebab..
Allah kan nak bagi kita syurga..
syurga..
syurga..:')



1 orang yang dikasihi Allah..:

forensik ke? said...

tasya.. tq babe~

Post a Comment