Pages

Thursday, November 17, 2011

Ini Circle K.I.T.A

Bismillah..
usrah tempat menghadirkan CINTA..
Usrah itu memang benar-benar menggembirakan..
Dan saya akan sentiasa mengakuinya
Usrah itu tempat menghadirkan RASA..
RASA hidup bertuhan
RASA kehambaan
dan RASA keindahan hidup di bawah naungan Al-Quran..

Bicara tok guru..
Usrah itu diibaratkan seperti kasut yang sedang dipakai disaat kaki sedang melecat Perjalanan masih jauh, mahu ditanggalkan kasut nanti hanya akan menambah sakit
Perjalanan itukan panjang, ada banyak benda yang bisa melukakan dan menambah derita kaki yang sudah sedia sakit
Mahu atau tidak, kita akan tetap bertahan dengan kasut itu
Kerana kita sedar, jika kita tanggalkan kasut, ia hanya akan menambah derita
Kita akan tetap setia dengan kasut itu
walaupun sakit..
tidak mengapa! itu lebih baik dari berjalan kaki ayam yang pastinya lebih mengundang seribu satu bencana..

Dan begitulah USRAH..
Dunia ini sedang sakit..dan kita tidak mahu menjadi salah seorang robot yang bergerak tanpa RASA
hanya usrah lah medan memperbaiki diri
dan walaupun ada orang mengatakan usrah nya tidak memberi kesan kepada dirinya,
saya akan tetap berkata "Jangan tinggalkan usrah!"
meninggalkan usrah bererti engkau sedang sengaja mencampakkan dirimu kearah kebinasaan..
Pastinya setiap langkahmu menghadiri usrah itu akan dikira Allah sebagai usaha..
percayalah yang suatu hari nanti kamu juga akan menjumpai RASA itu
Tidak kira cepat atau lambat
yang penting, berusaha! 

Ini Circle K.I.T.A



Ini amanah dari Allah buat saya
Membawa mereka bersama-sama untuk menghadirkan RASA di dalam circle kecil ini
Mengharapkan mereka juga akan merasai apa yang saya rasakan ketika ini..

Saat terserempak dengan adik-adik yang pernah bersama dengan saya dahulu
Betapa sedihnya rasa
Terasa benar yang diri ini tidak menjalankan amanah dengan baik
Circle kami hanyalah sekadar kehadiran jasad
yang saya semdiri tidak pasti ke mana hilangnya hati-hati mereka..
Natijahnya?
Saya sudah tidak bertemu lagi dengan mereka hingga ke hari ini
Astaghfirullah..moga Allah mengampuni kelemahan diri ini..:'(

Hari ini..
dengan semangat circle K.I.T.A yang baru
soal hati..
ya..soal HATI!
saya harus menyentuh hati mereka terlebih dahulu
barulah kita tidak seperti robot yang hanya bergerak
tunduk dan mengangguk-anggukan kepala
sedang sebenarnya kita sendiri tidak memahami apa yang kita perkatakan..

Wahai diri..
Berusahalah!



*circle = usrah ^^


0 orang yang dikasihi Allah..:

Post a Comment