Pages

Wednesday, February 29, 2012

Aku takut kepada Allah!


Bismillah..

Sabda Baginda Nabi..
Ada tujuh golongan yang Allah janjikan naungan arasyNya di akhirat kelak
dimana ketika itu tidak ada lagi naungan melainkan dari Allah sahaja..

Dan ada satu golongan itu yang membuatkan saya berfikir lama
Bilamana seorang lelaki yang diajak oleh seorang wanita untuk melakukan zina,
lalu ia menjawab, "Aku takut kepada Allah!,"

Pastinya apabila ia berkait dengan nafsu dan syahwat, ia bukanlah sesuatu yang mudah
apatah lagi jika sudah berada di depan mata
Tapi, apa lagi perisai yang ada pada diri seorang itu melainkan iman yang menjadi benteng terakhir sebelum terjatuh ke lubang neraka

"Seseorang yang hendak berzina, tidak akan melakukan zina itu semasa ia berkeadaan sempurna imannya.."
[Muttafaqun alaih]

Kerana itulah dia akan tersedar..

Aku takut kepada Allah!

Aku takut kepada Allah!

Aku takut kepada Allah!




p/s: bukankah dahulu Allah juga yang menyelamatkan dirimu dari jurang api neraka? :'|


0 orang yang dikasihi Allah..:

Post a Comment