Pages

Saturday, April 14, 2012

Hai Bidadari..;)






+ Hmm..aku mahu cantik. macam bidadari.
+ Gila ke hape kau ni? kot ye pun nak buat contoh, ambik lah yang masuk dek akal sikit
+ Salah ke aku cakap? kau kena tempias dia sikit pun ok what..
+ Tak nak aku. bidadari tu terlalu cantik.matanya jeli,hidungnya mancung, kulitnya bak telur dikupas, pipinya bak pauh dilayang, bibirnya merah bak delima.bahkan kau takkan mampu membayangkan kesempurnaan mereka. tapi..aku tak cukup dengan itu, aku mahu lebih lagi..


+ Lebih lagi? kau lagi gila!

Bidadari itu,pastilah juga wanita seperti aku
tapi bilamana fizikal menjadi ukuran kemuliaan, pastilah aku kalah ditempat yang paling belakang..


Bidadari syurga yang kau puja itu, pastilah mereka mulia dengan nilai yang mereka ada
tempat mereka pasti di taman-taman syurga, sedang aku..masih merangkak menuju taman mereka..


Bidadari syurga, mereka sudah bersenang-senang di sana
sedangkan wanita dunia,masih perlu bersusah-susah. masih perlu kuat dalam mujahadah

dengan iman dan islam. sedang syurga itu belum tentu berada dalam dakapan..

Kerana itu jangan kau bandingkan aku dengan mereka. Antara aku dan mereka itu jauh berbeza



Tapi, jangan kau sangka wanita dunia itu akan selalu kalah
Kerana..
Di dunia ini juga ada calon bidadarinya
Si dia yang taat pada Allah dan rasulNya
Si dia yang menginfakkan diri untuk agama

Si dia yang indah akhlak perilakunya
Si dia yang tenang dan mendamaikan mata yang memandang, bukan hanya sekadar fizik tetapi pada jiwa..



Khabarkan kepada wanita dunia..

Suatu hari ummu salamah bertanya kepada Rasulullah saw: 



Aku berkata,“ Wahai Rasullullah , manakah lebih utama , wanita dunia atau bidadari syurga bermata jeli ?”

Baginda menjawab, “ Wanita-wanita dunia lebih utama daripada badadari-bidadari bermata jeli seperti kelebihan sesuatu yang tidak kelihatan dengan yang kelihatan.

Aku bertanya, “ Kenapa wanita dunia lebih utama daripada mereka ?”

Baginda menjawab, “ Kerana solat, puasa dan ibadah mereka kepada Allah . Allah meletakkan cahaya pada wajah mereka; tubuh mereka dari kain sutera;kulitnya putih bersih,pakaiannya berwarna hijau;perhiasannya kekuning-kuningan, sanggulnya mutiara dan sikatnya diperbuat daripada emas. Mereka berkata : Kami hidup abadi dan tidak akan mati, kami lemah lembut dan tidak jahat sama sekali, kami redha dan tidak pernah bersungut-sungut sama sekali.Berbahagialah orang yang memiliki kami dan kami memilikinya.” (HR Tabrani)





Nah..terpulang kepada kalian untuk menjadi calon atau hanya sekadar penonton..:)


0 orang yang dikasihi Allah..:

Post a Comment