Pages

Tuesday, October 16, 2012

Bestnya Dah Konvo..^^


Bismillah..

Minggu lepas adalah musim konvokesyen di UTM. Honestly, dah dua tahun duduk kat UTM ni, bila tengok senior-senior konvo,perasan tu macam biasa je. Tak adalah rasa macam excited ke apa sebab tahu bukannya diri sendiri yang nak konvo tu.

tapi kan kali ni, perasaan tu dah tak biasa lagi dah. ahaha
Rasa macam.. arghh~!


Bila melihat mereka..


Hari sabtu lepas adalah hari pertama upacara konvokesyen kalau tak silap, nak jadikan cerita pada hari tu pulak saya ada case study dekat fakulti. Punyalah ramai orang, jalan pun sesak sebab kiri kanan penuh dengan kereta. Saya pulak entah kenapa tak teringat pulak time tu nak ikut jalan lain yang boleh lari dari kesesakan tu. so, apa lagi, bila duduk dalam kereta yang gerak tapi macam tak gerak tu, mulalah bising, "Adoi laa, kenapa lah aku ikut jalan ni.dush dush"

tapi..bila pandang kiri kanan, ehh..ramainya orang bawak bunga. Pakai jubah konvo. Satu keluarga duduk bawah pokok ramai-ramai..dan paling tak tahan sampai rasa eh eh..kenapa mata rasa berair pulak ni..bila tengok emak ayah mereka yang saya kira pasti datang dari jauh semata-mata kerana nak tengok anak mereka naik pentas. mestilah bukan selalu mereka nak datang macam ni, mungkin itu adalah kali kedua selepas kali pertama hantar anak mereka masa pendaftaran tahun pertama belajar. 


Terus rasa sebak..T_T
sebab memandang wajah-wajah yang dah tua tu.

sanggup datang dari jauh demi memenuhi kehandak anak mereka, dan saya pasti jauh di sudut hati mereka, mereka pasti berbangga dengan anak-anak  mereka itu.
terus teringat kat mak dengan ayah.
pasti saya kira harapan mereka pada saya juga sama. mahu saya memegang ijazah pada tempat yang terbaik.  sebab mak ayah saya sendiri pun tak pernah datang selepas kali pertama hantar saya waktu pendaftaran kali pertama, dan saya benar-benar mahu kali terakhir mereka datang ke UTM semula adalah dengan perasaan berbangga dengan saya. 

Setinggi harapan mereka itu, saya mahu jadi anak yang tidak menghampakan. sebab kalau cakap dengan emak dekat telefon, emak memang tak pernah tinggal dua perkataan ni.. "Belajar rajin-rajin"
dan sekarang tugas saya, untuk menggembirakan hati mereka, berusaha sekuat tenaga dan pastilah Allah sebaik-baik penentu segalanya.

hope to be here one day..*guess where?* ;)

Impian saya yang menggunung juga, mahu menyambung pelajaran ke luar negara. rasa macam dah jatuh cinta dengan tarbiyyah yang diceritakan oleh akhawat yang back-for-God tu, teringin nak rasa sendiri kehebatan tarbiyyah di tanah yang lebih jaug disamping memang bercita-cita nak sambung belajar psikologi di Europe sana.
Allahu Akbar. Allah jugalah sebaik-baik perancang. pada diri sendiri, ada usaha yang tetap perlu diperkuatkan dan saya yakin amat, Allah tidak akan pernah mengecewakan harapan hambaNya.



*Biiznillah. 2014. saya mahu naik ke pentas Dewan Sultan Iskandar, UTM dengan membawa balik medal First Class Honour. Doakan!*







0 orang yang dikasihi Allah..:

Post a Comment