Pages

Friday, October 05, 2012

Muhasabah





Letak di sini.
Biar tuan empunya diri lebih terasa setiap kali membacanya.
Biar diri lebih kuat bekerja, lebih sungguh-sungguh menyeru manusia kepada Dia!

"Bila kita tengok adik-adik semakin laju berlari mengejar pahala seluas langit dan bumi
kita terus terkesima. memandang diri kita sendiri
Adakah aku ini..
Masih sibuk memberi alasan, masih berkira-kira, masih belum mengorbankan sepenuh jiwa..
Seolah kita mahu memberi isyarat kepada Allah taala bahawa "kami sedia digantikan dengan suatu kaum, mereka mencintaiMu dan Engkau mencintai mereka....

Mereka bersikap lembut terhadap mukmin...
Berjihad di jalan Allah..."
Al-maidah ayat 54 kini bermain di kepala.."

"Dan mungkin jika Allah punyai akaun FB, mesej FB kita kepada Yang Maha Cinta ialah "biarlah kami dengan diri kami sendiri, berilah kami masa untuk diri kami, kami ada kesedihan kami sendiri, masalah kami sendiri, pelajaran kami sendiri dan semuanya tentang kami harus kami fikir dahulu, melebihi segala tentang perjuangan untuk ummah ini..." lantas ummah akan terus menangis, rumah2 terus dirompak, wanita2 terus dirogol, kanak2 terus didera, diperkosa, dibunuh, zina sana dan sini terus mendekati kita dan keturunan kita seinci demi seinci..
Lalu... Jangan menangis kalau satu masa nanti, anak cucu kita, yg maybe lahir dari rahim kita sendiri, yang maybe darah daging dan asal usul senenek semoyang kita semuanya menjadi mangsa keadaan ini.. Jangan menangis, kalau rumah kita dicerobohi, dan diri kita sendiri pula dijadikan mangsa..."

"Nanti... Mungkin jawaban kita dengan yang Maha Esa, "wahai Tuhan, inilah saja yang aku mampu persembahkan untukmu demi sebuah syurga."

0 orang yang dikasihi Allah..:

Post a Comment