Pages

Friday, April 22, 2011

sanah helwah wahai diri..^^

bismilllah..


[22 April 2011]
[11.00 pm]


hadiah untuk diri sendiri..^___^
Yeay..dah 20 tahun!


MasyaAllah..i'm already 20..:)
jujur.saya tak sabar-sabar nak tunggu umo saya depannye no dua.hehe
sebab ape? sebab orang selalu tak percaya kalau saya beritahu umur saya masih belasan tahun..
adakah saya nampak terlalu tua matured? *__*


:: time bawak anak buah (si naufal comel) berjalan-jalan ::
eh, berapa dah umur ANAK tu?


:: beberapa kali di matrik ::
assalamualaikum cikgu! [kat matrik kami panggil lect. kami cikgu je..]


:: pegi event kat UTM ::
+ awak ni staff utm ke?
* eh, tak lah..student
+ oh, final year dah?
* tak jugak..baru first year.. =__="


dan banyakkk lagiii....=.="


erm..rasanye, punya tanggungjawab besar sebagai anak, isteri (dah boleh cakap pasal ini kah? :D) dan kakak  kepada adik yang ramai juga buat saya nampak lebih matang berbanding umur sebenar..
dan saya tak kisah pun orang nak assume umur saya berapa. layankan aje..X)
tapi..tapi..tapi..
tolonglah jangan tanya kat saya macam ni kalau nampak saya jalan sendiri di shoping mall..


" sorang je ke? suami tak teman?"


waaa..soalan tu boleh buat saya rasa macam nak lari menyorok belakang baju-baju kat kedai tu..~!
[pesanan buat makcik-makcik yang peramah di shoping mall] =.="


Kembar Lain Rupa..^^


sha & tasya


haa..kelakar juge ye bila besday sama dengan kawan baik ni..:D
sebab dua-dua macam blur..
nak buat suprise pukul dua belas pun tak berapa nak jadik ..haha. kesian kawan kat tengah-tengah tu..X)
pape pun..
cik shafiqah ahmad.. hepi besday too ya..
moga kita tetap menjadi teman sampai ke syurga sana..*wink3*


Indahnya Ketentuan Allah..


sungguh.
hari yang membahagiakan..:)
bersama "mereka-mereka" semua..
terima kasih untuk hadiah, kek, kad buatan tangan yang mengharukan dan doa yang ikhlas buat saya..
doa saya juga, moga doa itu juga kembali kepada kalian dan Allah balasi kalian dengan sebaik-baik ganjaran..


indahnya ukhuwah yang terbina keranaNya..
dan saya tak mampu nak gambarkan perasaan itu dengan kata-kata..*nangeh



Hakikat Bahawa Kematian  Itu Juga Dekat..

merenungi hadith ini..

 "..Kemudian Allah s.w.t mengutuskan malaikat untuk meniupkan roh serta memerintahkan supaya menulis empat perkara iaitu ditentukan rezeki, tempoh kematian, amalan serta nasibnya samada mendapat kecelakaan atau kebahagiaan.."  

bila mana usia semakin meningkat ni
tak dapat tidak saya kena mengakui yang walaupun ramai orang cakap "semoga panjang umur", tapi hakikatnya umur saya sudah semakin memendek.. 
kan Allah dah tetapkan tempoh hidup kita sejak di alam rahim lagi?
entah berapa lama lagi baki masa yang tinggal
mungkin kejap lagi, esok atau lusa dah sampai tarikh akhirnya..
siapa tahu?

jadi?
bersiap sedialah wahai diri!



Muhasabah Diri Di Hari Lahir..


siapa yang menyusun perjalanan hari ini?
Allah..


siapa yang menggerakkan hati-hati mereka untuk meraikan & mendoakan saya?
Allah..


siapa yang mengaturkan pertemuan antara kami?
Allah..


siapa yang meletakkan saya di sini bersama mereka?
Allah..


semua..semuanya kembali kepada Allah juga..
Tuhan yang Maha Baik dan tidak pernah mengecewakan hambaNya..


Kerana Kasih SayangMu..:')


wahai Allah..
terima kasih untuk kesempatan yang masih Engkau berikan
buat diri ini untuk terus bermuhasabah
pada setiap dosa dan salah..

wahai Allah..
terima kasih untuk kasih sayangMu
buat insan kerdil ini
sedang diri ini hakikatnya terlalu hina
penuh dengan dosa dan noda
tapi rahmat kasih sayang sungguh tiada penghujungnya..

Wahai Allah..
pilihlah saya untuk mencintaiMu..
lebih dari segala-galanya!



رَبَّنَا لاَ تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنَا وَهَبْ لَنَا مِن لَّدُنكَ رَحْمَةً إِنَّكَ أَنتَ الْوَهَّابُ  
  "Ya Tuhan kami, janganlah Engkau jadikan hati kami condong kepada kesesatan sesudah Engkau beri petunjuk kepada kami, dan kurniakanlah kepada kami rahmat dari sisi Engkau; kerana sesungguhnya Engkau-lah Maha Pemberi (kurnia)".
(Al-imran:8)


2 orang yang dikasihi Allah..:

Anonymous said...

selamat hari lahir

afni_natasya~! said...

terima kasih..~!

Post a Comment