Pages

Monday, October 10, 2011

warna warni

Bismillah..


kenapa tiba-tiba gambar ni? T_T

Assalamualaikum..
Alhamdulillah, sekarang dah pukul 4 pagi dan saya masih terkebil-kebil menghabiskan bacaan untuk quiz subjek Cognitive Psychology pagi nanti..T_T

Lame pulak rasa tak conteng kat sini (alaa..selalu je cakap macam tu padahal tak de la lame sangat pun), entah lah, tapi rasa macam 'something' pulak kalau macam tengok biar berhari-hari tanpa entry baru..
banyak je nak tulis tapi dok tangguh-tangguh, so..jadilah macam ni..

haa.. Alhamdulillah, semalam kami di UTM buat program explorace untuk sahabat-sahabat kat sini.
dengan tema, Kembara Al-Quran.
SubhanAllah..best sangattt..^^
ramai jugak yang join dan feedback pun sangat baik dari mereka..:)


Saya sangat tersentuh bila setiap peserta yang join explorace ni diberikan tafsir Al-Quran secara percuma.
SubhanAllah..itu adalah hadiah yang paling baik!
dan rata-rata mereka juga macam terkejut bercampur gembira dengan pemberian tu..:)
bila saya fikir-fikir balik, memang rasanya itu adalah pemberian yang sangat baik untuk kita hadiahkan untuk seseorang berbanding kita bagi dia teddy bear, coklat ferero roshe mahupun bantal Spongebob..=_='



 hmm..Alhamdulillah..dah seminggu jugak saya menjadi P driver a.k.a 'Pemandu Perempuan Profesional' kat UTM ni.
Alhamdulillah..saya rasa macam dah ada keyakinan jugak nak drive seorang diri lepas ni.
mana taknya, seminggu ni memang saya tebalkan muka la drive dengan macam-macam gaya (erk.gaya?) mungkin tak perlu cerita panjang tentang berapa kali enjin mati di tengah jalan, berapa banyak benda yang saya dah langgar (saya tak langgar manusia lagi ok), oh..macam-macam la..(paling segan bila ada lelaki yang tolong untuk bawak kereta naik bukit) *saya tak mintak tolong pun, dia yang offer nak tolong bila nampak 'kesusahan' saya time tu*
tapi memang sangat bertuah dapat kawan-kawan yang sangat supportive kat sini..huu
kat UTM jugak saya biasakan diri untuk drive malam-malam (habislah kalau mak tahu), tapi nak buat macam mana kan, takkan nak manjakan diri?
lagipun, memang keadaan mendesak kami (baca: perempuan) untuk keluar malam nak pergi sana sini..
dan insyaAllah, saya sangat yakin..Allah sangat tahu niat hambaNya yang bukan saja-saja nak keluar ke sana ke mari dan balik lewat malam tanpa ada tujuan yang benar..insyaAllah..:)

oh ya..bila dah ada kereta ni memang rasa sangat seronok la mula-mula tapi tak dapat nak elak, ia juga menambah masalah saya..T_T
entah kenapa lah, sampai je kat UTM..kereta mula jadi 'macam-macam'..=_='
ujian Allah..itu je lah yang mampu saya cakap dan mungkin saya memang kena pergi belajar serba sedikit pasal kereta ni sebab saya rasa saya memang tak tahu apa-apa pasal part kereta, enjin dan macam-macam lagi la yang selama ni saya fikir saya memang tak nak ambil tahu..=_='

tapi..nak buat macam mana
memang itulah dunia kan?
lagipun, memang tuhan akan uji kita pada titik kelemahan kita untuk menguji sejauh mana kita mampu menghadapi masalah itu..
pasti, orang-orang yang bersabar itu akan berjaya~!

p\s: quiz pukul 8.00 pagi ni. doakan saya..^^



1 orang yang dikasihi Allah..:

Anonymous said...

tasya..*_*
hati2 drive kete..
it better u sstud skit2 bout kete.. hiii

Post a Comment