Pages

Tuesday, October 11, 2011

tinggi!

bismillah..




sharing dengan akhawat tadi..
katanya..
cuba kita naik kapal terbang, apa yang kita dapat tengok bila memandang ke bawah?
kecik kan semua benda?
sedangkan benda tu kita rasa sangat besar bila ada di bawah
tapi bila kita semakin tinggi, semuanya nampak kecikk sangat dan lama-lama semakin menghilang dari pandangan kita..

setuju tak kalau cakap..
begitulah juga dengan iman kita..
semakin tinggi iman kita, semakin kecik kita akan rasa dunia ni..
time tu kita akan jerit kuat-kuat..
oh, dunia ni memang tak ada apa-apa pun sebenarnya!



"Ketahuilah, bahawa sesungguhnya kehidupan dunia ini hanyalah permainan dan suatu yang melalaikan, perhiasan dan bermegah-megah antara kamu serta berbangga-bangga banyaknya harta dan anak, seperti hujan yang tanamannya mengagumkan petani. 

Kemudian tanaman itu menjadi kering dan kamu lihat warnanya kuning, kemudian menjadi hancur dan di akhirat nanti ada azab yang keras dan ampunan daripada Allah serta keredaan-Nya. Dan kehidupan dunia ini tidak lain hanya kesenangan yang menipu." 

(Surah al-Hadid ayat 20)


::mahu terbang tinggi::


5 orang yang dikasihi Allah..:

sarah zainalputeh said...

sebab tu kan tasya,
ada seorang imam dulu2 pernah cakap (tak ingat nama dia)

kita ni umpama burung,
makin tinggi kita terbang,
makin kecil kita melihat dunia

^^

MuNie said...

mahu tinggi2 juga!

afni natasya said...

sarah: betul-betul-betul..^^

kak munie: tinggiii!! haruslah begitu! :)

Anonymous said...

dah lama tak mencari erti sebuah kehidupan kat . . . hambatan kesibukkan yang memang gila(ulang 3 kali) . . . ^^

semoga terus terbang tinggi(ulang 3 kali)

insyaAllah ~!

sabar itu indah...kerana bila bersabar terasa Allah begitu dekat ^^

Anonymous said...

dah lama tak mencari erti sebuah kehidupan kat sini. . . hambatan kesibukkan yang memang gila(ulang 3 kali) . . . ^^

semoga terus terbang tinggi(ulang 3 kali)

insyaAllah ~!

sabar itu indah...kerana bila bersabar terasa Allah begitu dekat ^^

Post a Comment