Pages

Monday, July 21, 2014

Bertahanlah Palestine!


Hibanya hati melihat Gaza.

patutlah bukan aku yang ditempat itu
yang melihat hancurnya jasad berserakan
darah-darah yang berhamburan
runtuhan demi runtuhan
letupan demi letupan
setiap saat adalah seakan menunggu sahaja detik kematian..

sungguh aku tidak tahan melihat Gaza
melihat mangsanya kanak-kanak yang tidak berdosa 
melihat ibu dan ayah yang juga bermandi darah dan air mata
melihat barisan pemuda yang bercita-cita syuhada
semuanya mengingatkan aku tentang mahalnya harga sebuah syurga..

aku masih dirundung hiba melihat Gaza
melihat kalian benar-benar teguran dari tuhan
untuk menyedarkan manusia seperti aku ini
betapa sebenarnya kehidupan dunia ini sungguh tidak layak untuk dikagumi apatah lagi untuk dicintai.. 

Ya Allah..
bantulah.
selamatkanlah.. :'(


0 orang yang dikasihi Allah..:

Post a Comment