Pages

Tuesday, July 01, 2014

Ramadhan Kareem




Bismillah..

Jujur.
Kehidupan dunia memang mengasyikkan.
Tetapi hakikatnya, ini bukan tempatmu selamanya.

susah memang susah
payah, memang tak mudah.
mendepani kehidupan benar-benar seperti hambaNya yang sejati.
untuk membuang al-hawa' yang merantai diri sudah cukup memeritkan, apatah lagi mahu terus istiqamah di dalam langkah.

mungkin kerana itu.
Allah dengan rahmat kasih sayangNya yang tidak berpenghujung
menghadiahkan kita madrasah Ramadhan
Bulan yang mana turunnya Al-Quran, yang mana menjadi huda buat mereka yang mahu mencapai darjat taqwa.

A002

Kitab Al-Quran ini, tidak ada sebarang syak padanya (tentang datangnya dari Allah dan tentang sempurnanya); ia pula menjadi petunjuk bagi orang-orang yang (hendak) bertaqwa (2:2)


Ramadhan yang mensucikan semula hati

Ramadhan yang membina semula diri

Ramadhan yang awalnya rahmat, pertengahannya keampunan dan di akhirnya pembebasan dari api neraka..


maka sungguh rugilah mereka yang mensia-siakan setiap detik yang sangat berharga ini untuk terus terpedaya dengan kehidupan dunia.


jom.

saya dan anda.


mari kita berlumba untuk mendapatkan piala taqwa ini.


dan saya sendiri secara peribadi, melihat semula hafalan quran membuatkan saya sangat berdukacita. jangankan 30 juzuk, juzuk 30 pun kelihatan masih terkial-kial dek kerana tidak mengulang bacaan dengan konsisten pada beberapa surah. dan bagi seorang yang mengaku mencintai dakwah dan tarbiyah, itu adalah satu kebinasaan yang cukup menghinakan bagi seorang penyeru manusia kepada Al-Quran.


so, saya tuliskan target utama saya di laman ini, biar nanti senang saya mahu menampar diri jika masih tak mampu (bukan tak mampu, beralasan sebenarnya) untuk menghafal juzuk 30 dengan lancar. 


Irdhina ya Allah! 

mari fastabiqul khairat!!






0 orang yang dikasihi Allah..:

Post a Comment