Pages

Monday, January 31, 2011

Rakan Pusat Islam?

bismillahirrahmanirrahim..

alhamdulillah..baru balik dari khusus induksi selama 3 hari kat ulu tiram village.
act, entry ni ditulis sebab nak kenalkan kat sahabat-sahabat UTM tentang Rakan Pusat Islam (RPI) di UTM.
tak pernah dengar? hehe..memang lah sebab persatuan ni baru je ditubuhkan tahun ni untuk menggantikan Kelab Saudara Kita dan Rakan Masjid..:)

sama je macam persatuan islam yang lain, matlamat utama yang kita perjuangkan itu serupa
untuk mencari redha Allah demi beroleh sebuah syurga, insyaAllah..

dipilih Allah sebagai salah seorang di antara tenaga penggerak persatuan ini rasanya macam agak 'menakutkan' ye..huhu
ye la, bila bercakap tentang amanah..risau juga andai diri tak mampu menjalankan dengan sebaiknya.
tapi mengingatkan kata-kata ustaz mahyudin yang menyuruh kita menganggap amanah itu sebagai satu cabaran untuk kita laksanakan dengan sebaiknya dan bukan memandangnya sebagai satu kesusahan. selagi kita menganggapnya susah,selagi itu kita tidak akan berubah!

oh ya,sahabat-sahabat UTM dialu-alukan sangat untuk sertai kami kat sini
insyaAllah..kita akan saling bantu-membantu untuk memperbaiki diri ke arah menjadi muslim yang hebat bukan setakat di dunia, tapi di akhirat juga..:)

Masjid Sultan Ismail,UTM skudai


paling penting, ingatan buat saya dan anda..
perbaiki diri dan serulah orang di sekeliling kamu kepada tuhan
keduanya harus berjalan seiringan ya!

hmm..lagu tema khusus tadi masih terngiang-ngiang lagi kat telinga ni..

"Allah mengilhamkan sukma kefasikan dan ketakwaan
 beruntung bagi yang mensucikannya
 merugi bagi yang mengotorinya.."






2 orang yang dikasihi Allah..:

KYP said...

Salamun ala manittaba'al huda...

Selamat maju jaya diucapkn kpd RPI.
semoga dgn kombinasi jksk+rm=RPI, dakwah di utm mampu dirasai olh segenap msrkt mahasiswa utm,insyaAllah.

afni natasya said...

insyaAllah..:)
jazakallahu khairan..

Post a Comment