Pages

Thursday, July 21, 2011

Besarnya Kasih Sayang Allah: Sebuah Harapan & Ramadhan..:)

Bismillah..

waktu buat makan-makan dan bacaan doa semalam..
bersama emak,dikcik dan eby..

Di kesempatan yang ada ni.buat sahabat2 yang tak sempat saya khabarkan lagi. insyaAllah, hari ini saya akan berangkat ke Tanah Suci untuk menunaikan umrah. Allahu Allah, perasaan saya masih bercampur baur. seakan masih percaya atau tidak dengan rentetan takdir yang tuhan tuliskan buat saya sehingga ke saat ini.

Sungguh..Allah sangat mengetahui hati hambaNya ini. teringat-ingat lagi kenangan ketika menjadi sukarelawan haji untuk jemaah negeri Johor di UTM tahun lepas [SINI]. melihat replika Ka'bah ketika itu benar-benar menyentuh hati saya. dan saat ini, ucapan apa lagi yang mampu saya ungkapkan melainkan seribu satu kesyukuran yang tidak terhingga di atas doa yang Allah dengari dari hambanya yang seorang ini..:')

Moga-moga hari ini masih ada buat saya agar sempat untuk saya memenuhi impian yang satu ini. Saya benar-benar merindukan tempat itu. bait-bait talbiah juga makin kerap berlegar di fikiran ini. terbayang-bayang saat diri mahu menatap ka'bah berada dihadapan mata sendiri. terasa syahdu andai benar mampu menuturkan salam buat junjungan mulia baginda Nabi di bumi Madinah..
Allahu Allah..izinkan saya untuk saat itu..

InsyaAllah..mengikut jadualnya saya akan pulang pada 5 ramadhan. berpeluang berpuasa selama beberapa hari di sana, insyaAllah..:)

Oh ya..ramai orang macam tak percaya bila saya kata yang saya hanya pergi berdua dengan adik saya (ikut travel agensi pastinya).huhu..tapi insyaAllah, Allah pasti akan menolong kita jika niat kita benar dan lurus keranaNya..saya yakin dan pasti untuk itu! Allah tidak akan memungkiri janji..

Besar sekali harapan saya. bahawa pemergian ini bukan nya sekadar suka-suka, apatah lagi jika hanya mahu melawat-lawat sahaja. besar impian disebalik perjalanan ini. doakan saya, andai masih di izinkan untuk kembali semula di sini, ada sesuatu yang berharga bersama saya untuk dibawa pulang ke tanah air..

Juga nak memohon kemaafan kepada semua sahabat yang mengenali diri ini andai ada kelakuan atau bicara saya yang mengguris hati anda tanpa saya sedari atau tidak. Mohon doakan saya agar dipermudahkan di sana nanti ya..:)

Ahlan Wasahlan Ya Ramadhan..

Oh,pastinya saya tidak akan sempat meraikan hari pertama kehadiran kekasih yang dirindui di blog ini. 
Ya Ramadhan Kareem..datangmu membawa seribu rahmat. Di dalamnya penuh dengan berkah dan kemuliaan, jadi buat anda dan saya pastinya, moga-moga ramadhan kita kali ini lebih baik dari yang sebelumnya..


Fastabiqul khairat! Berlumba-lumbalah kamu dalam membuat kebaikan..terutamanya di dalam bulan penuh mulia ini yang kehadirannya hanya tinggal beberapa hari sahaja lagi.

Jangan sia-siakan kehadiran bulan ini dengan perkara-perkara biasa yang sudah penat kita lakukan sebelas bulan yang lalu. Buat mereka yang yakin dan percaya, pastinya di akhirnya kita mengharapkan kedatangan ramadhan kali ini mampu menjadikan diri kita kembali kepada fitrah yang sebenarnya..insyaAllah..^^

Ramadhan..bermulanya suatu perubahan!
jom sokong page NI.. sangat bermanfaat,i'Allah~


                                                                    ::salam sayang::
nur afni natasya ismail



5 orang yang dikasihi Allah..:

Anonymous said...

amin.semoga segala perjalanan yg dilalui dipermudahkanNya insyaAllah.tapi kenapa pegi dgn adik je ek?

::afni natasya:: said...

sebab mak dgn ayah xdpt pegi..^^

Anonymous said...

ooh.yeke.usia muda2 dah dapat pegi sendiri.alhamdulillah.semoga menjadi suatu pengalaman yang paling bermakna dalam hidup nti.insyaAllah.

::afni natasya:: said...

insyaAllah..
jzkk khairan ya..:)

Nazihah@Jiha said...

Salam alaik

Allahuakbar,mabruk! dapat mengerjakn umrah =)
semoga Allah mempermudahkan perjalanan Afni =)
doakn utk kami saudara..Afni =)

Post a Comment