Pages

Monday, March 14, 2011

family day akhawat: i love them!

bismillahirrahmanirrahim..

ukhwah fillah abadan abada

SUKANEKA!


jazakillah akhawat kelab iqra' sebab buat sukaneka yang best petang tadi..:)
dah lame sangat tak berlari sepenuh hati, so ape lagi..belasah aje la..hoho
tak kesah la berguling, bergolek, berhimpit, berlari, 'ber'loncat..[rosak bahasa]
yang pasti sangat best! hehe

sejujurnya, saya gembira..terpilih berada dalam kalangan mereka
sebab apa?
sebab mereka membuatkan saya merasakan bahawa saya hidup 'bertuhan'
bukan hidup sebab sekadar nak berseronok, ketawa, makan, borak-borak
tapi di hujung setiap apa yang yang saya lakukan bersama mereka, saya rasakan yang islam itu sangat indah..
yang apa sahaja yang saya lakukan dalam kehidupan ini matlamatnya hanyalah satu..
iaitu KEREDHAAN ALLAH..

terima kasih tuhan..
sebab letakkan saya kat sini
bersama mereka..
yang ikhlas menolong saya untuk terus istiqamah dengan apa yang saya pilih hari ini..

DOA DAN HARAPAN


saat saya membacakan doa rabitah
terdengar suara-suara mereka yang mengaminkan bacaan saya
pasti harapan mereka juga sama seperti saya
moga doa itu menjadi penguat hati-hati kami untuk terus bermujahadah di jalan ini..


Ya Allah,
 Engkau mengetahui bahawa hati-hati ini telah berkumpul kerana mengasihiMu,
 bertemu untuk mematuhi perintahMu,
 bersatu memikul beban dakwahMu,
 hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syariatMu,
 maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya,
 kekalkanlah kemesraan antara hati-hati ini pada jalannya, 
penuhkanlah hati ini dengan cahaya RabbaniMu yang tidak kunjung malap, lapangkanlah hati ini dengan limpahan keimanan dan keindahan tawakal kepadaMu,
 hidup suburkanlah hati-hati ini dengan makrifahMu, 
jika Engkau mentakdirkan kematian maka matikanlah pemilik hati ini sebagai para syuhada dalam perjuangan agamaMu.
 Engkaulah sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong. Ya Allah, perkenankanlah permintaan ini.

Allahumma Ameen..:)





0 orang yang dikasihi Allah..:

Post a Comment