Pages

Monday, March 28, 2011

Rapuh


detik waktu terus berjalan
berhias gelap dan terang
suka dan duka tangis dan tawa
tergores bagai lukisan..

seribu mimpi berjuta sepi
hadir bagai teman sejati
di antara lelahnya jiwa
dalam resah dan air mata
kupersembahkan kepadaMu
yang terindah dalam hidup..

meski ku rapuh dalam langkah
kadang tak setia kepadaMu
namun cinta dalam jiwa
hanyalah padaMu..

maafkanlah bila hati
tak sempurna mencintaiMu
dalam dadaku harap hanya
diriMu yang bertakhta..

detik waktu terus berlalu
semua berakhir padaMu..



seorang hamba
memang layak untuk di uji
tak perlu tanya mengapa kerana kita ini hanyalah seorang hamba

saya.percaya dan yakin dengan satu janji
bahawa Dia tidak akan memberati hambaNya diluar kemampuan  hambaNya itu

Harapan Pada Sebuah Keyakinan..

pinta saya wahai tuhan.
biarlah ujian itu mampu menambah kecintaan ini padaMu
kerana saya takut sangat
ujian yang datang menyebabkan hati saya berpaling dari jalan dan cinta ini
sungguh..hidup itu tak akan punya erti lagi..

saya tidak akan pernah jemu mengulangi janjiNya..
"..sesiapa yang datang kepadaKu dengan berjalan, Aku akan datang kepadanya dengan berlari.." 

اللَّهُمَّ إِنَّكَ عُفُوٌّ كَرِيمٌ تُحِبُّ الْعَفْوَ فَاعْفُ عَنِّي


*credit to opick..lagu yang sangat menyentuh hati..

0 orang yang dikasihi Allah..:

Post a Comment